maanantai 9. maaliskuuta 2009

Kasarimiesten muisteluja

Porin pienempi karhu eli Tomi kaivoi arkistojaan ja löysi aarteita:


Katsokaa tuota nuoruuden intoa vuodelta 1986! Ihailkaa matching-yläosaa, parratonta olemusta ja viattomuutta, sillä kaikki on vielä edessä (23 vuoden gastaamisen jälkeen tämä nuori mies on vihdoin ottanut kohtalonsa omiin käsiinsä ja ryhtynyt laser-kippariksi). Huomatkaa myös oranssi Opel Ascona ja Parker, jonka nimi oli värimaailmaa noudatellen Scrambled Egg. 

Evoluution seuraava vaihe oli Englannista ostettu Lindsay-kopio 7784 (tunnetaan nykyisin isoäidin kaappikellona, piironkina tai muuna vastaavana perintökalleutena). Elettiin vielä aikaa, jolloin värifilmi oli kallista ja miehet hoikkia...


Nyt olemme siirtyneet jo 90-luvulle peräpeilin tarrasta päätellen. Slipikärryn renkaat olivat silloin ihan yhtä tyhjiä kuin nykyisinkin. Kuvaa voidaan käyttää myös todistamaan, että Jätkäsaaressa on joskus ollut satama, tai ainakin nostureita kuten jo Ultra Bra lauloi. Järvipurjehtijat huomio; ei merelläkään aina tuullut, vaikka muuta väittivätkin. 


Dacron oli kova sana, mutta eksoottisemmista kuiduista haaveiltiin. Ne oli tosin varattu vain maksukykyiselle suihkuseurapiirille. En tiedä mahtoiko fiveilijöissä olla jetsettiä... Jotkut kääpiöt purjehtivat näköjään E-jollalla, jonka puomin alta ei yksikään ihmisen kokoinen ihminen mahtunut.


Entä miten tämä liittyy aiheeseen? Kuvassa allekirjoittanut loikoilee Jaalakujalla fivepurjehtijoiden sohvalla ja on ilmeestä päätellen turhaan yrittänyt keksiä argumentteja sille, miksi purjehtii viklalla fiven sijaan. Kello oli kyllä hieno. Uusinta uutta: anadigi. 

Mistä nyt saataisiin junnu-fiveilijöitä lisää? Luokka on vireydestään huolimatta vaarassa sammaloitua vanhojen partojen muisteluksi, ellei jälkikasvua ole tulossa. 

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Vanhassa veneessä hieno metrin pituinen struttiputki, vanteissa levankikiskot.

venntim kirjoitti...

Niin, nythän siinä on liian lyhyt putki vaikka kuulemma Bergströmin vanha onkin...